Икона Нечаянная Радость — молитва, акафист, празднование, обретение

Икона Нечаянная Радость - молитва, акафист, празднование, обретение

[Показать]

    • Обретение иконы Божьей Мамы «Нечаянная Радость»
    • Иконография
    • Чудеса и чтимые вида иконы «Нечаянная Радость»
    • Молитва перед иконой Нечаянная Радость
    •  Акафист иконе Божией Мамы Нечаянная Радость

14 мая, 3 июня и 22 декабря в православной церкви совершается празднование иконе Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность».

Явление иконы Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность» для всякого православного человека является одним из самых ярчайших примеров того, как Пречистая Богородица, а вкупе с Ней и Сам Господь Иисус Христос обращаются к человеку с призывом к покаянию. С сиим призывом Божия Матерь обратилась в один прекрасный момент к некоему человеку – и с того времени обращается через этот образ к любому из нас.

Обретение иконы Божьей Мамы «Нечаянная Радость»

Историю, связанную с обретением и написанием вида Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность», можно поделить на две части. 1-ая – это фактически явление Божией Мамы и Богомладенца Христа некоему мужчине, которое обрисовал в собственном творении «Руно орошенное» святитель Димитрий Ростовский в 1683 году. А 2-ая – это написание произошедшего чуда в иконографическом стиле.

Один мужик был терзаем греховной страстью (может быть, страстью блуда) и никак не мог одолеть ее внутри себя. При всем этом он был человеком добросовестным и, осознавая свою страсть, повсевременно прибегал к иконе Божией Мамы «Одигитрия» – рыдал, просил прощения за собственный стиль жизни, за свою немощь, также читал молитву архангела Гавриила: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою…».

В один прекрасный момент, когда этот мужик в очередной раз собирался идти на совершение греховного дела, он стал по обычаю молиться перед иконой Богородицы. В собственной молитве он каялся за то, что не может удержаться от совершения греха, даже понимая, что он будет созодать. В тот момент, когда он уже собирался уходить, на него в один момент напало смятение и трепет – мужик узрел, что изображение Божией Мамы на иконе обратилось ликом в его сторону. В свою очередь, у Богомладенца Христа, изображенного по традиции вкупе с Пречистой Собственной Мамой, раскрылись язвы на руках, ногах, также в боку. Из открывшихся ран, стала исходить кровь.

Пораженный явленным ему видением, мужик свалился на колени и вопросил у вида: «О, Госпожа, кто это сделал?» В ответ он услышал слова Божией Мамы: «Ты и остальные грешники вновь распинаете грехами своими Моего Отпрыска, как иудеи. Вы называете Меня милосердной. Для чего же вы оскорбляете Меня своими беззаконными делами?»

В раскаянии, мужик стал умолять Богородицу: «О Владычица, пусть мои грехи не одолеют Твоей неописуемой благости. Ты единая надежда всем порочным. Умоли же о мне Отпрыска Твоего и Бога нашего!» По молитве мужчины Матерь Божия три раза обращалась к Собственному Отпрыску – Господу Иисусу Христу с просьбой простить этого человека. Только лишь на 3-ий раз Богомладенец дал ответ: «Я исполняю Твою просьбу. Пусть совершится пожелание Твое. Ради Тебя отпускаются этому человеку его грехи. Пусть же он в символ прощения облобызает Мои язвы».

Раскаявшийся и прощенный Господом, мужик поднялся с колен и, припав к иконе, поцеловал раны на теле Богомладенца Христа. Опосля этого он испытал чувство духовной радости и облегчения. А в предстоящем вполне изменил свою жизнь и очистился от терзавших его страстей. Конкретно эти искреннее раскаяние, внутреннее очищение и обретенная духовная удовлетворенность и стали поводом для написания вида Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность». Подробностей написания тех либо других образов Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность» до нас не дошло, но некие из их потом, стали почитаться как чудотворные, потому что по молитвам перед этими видами происходили исцеления от разных недугов.

Иконография

Икона Нечаянная Радость - молитва, акафист, празднование, обретение

Иконография вида Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность» основывается на том повествовании, которое приводит в собственном творении «Руно орошенное» святитель Димитрий Ростовский. Первой частью вида является стоящий перед иконой на коленях мужик. Его взор и протянутые руки обращены к иконе. Фигура мужчины помещается в левом нижнем углу вида.

По типу иконографии представленный образ Божией Мамы относится к типу «Одигитрия» (в переводе с греческого – «Путеводительница»). Этот тип икон передает идею водительства Божией Мамой людей ко Христу. Конкретно молитва Пречистой Богородицы более сильна перед Господом, и потому конкретно Она и ведет нас к Нему. К этому виду и обращается стоящий на коленях мужик.

Под образом Божией Мамы обычно помещают один из 2-ух текстов – или начало повествования о чуде, рассказанное святителем Димитрием Ростовским, или часть молитвы к иконе «Нечаянная удовлетворенность». Богомладенец Христос изображается с открытыми язвами на теле.

По традиции на иконе также изображают (в виде ленты) слова мужчины, обращенные к Мамы Божией, и Ее ответ ему, также слова Богомладенца. Соответствующей индивидуальностью иконы, к которой обращается мужик, будет то, что и Божия Матерь, и Богомладенец обращены конкретно к нему. С одной стороны, это различает ее от традиционного изображения Богородицы «Одигитрия», где Матерь Божия склоняется над Малышом Христом. С иной стороны, в этом отображено само волшебство – воззвание Богородицы и Отпрыска Божия к молящемуся человеку.

 Таковым образом, икона представляет собой не только лишь образ Божией Мамы и Малыша Христа, но являет собой целую иконографическую композицию.

Чудеса и чтимые вида иконы «Нечаянная Радость»

С того момента, как история расчудесного воззвания Божией Мамы с Богомладенцем к одержимому страстью мужчине была описана святителем Димитрием Ростовским, российские богомазы начинают создавать иконы, изображающие это волшебство. Четких сведений о написании того либо другого вида до нас не дошло, но история неких чтимых образов (и сами образы) сохранилась до наших дней.

Одной из первых почитаемых икон «Нечаянная удовлетворенность» стала та, что с 19 века находилась в столичном храме в честь иконы Божией Мамы «Неопалимая Купина» в Хамовниках. В 1835 году эта икона была передана в храм по устному завещанию прихожанки Александры Куницыной. С 1837 года икона стала прославляться чудесами. Одно из таковых чудес было тщательно засвидетельствовано. В 1838 году, в ночь с пн. на вторник Светлой седмицы, в дом к одной из прихожанок церкви Неопалимой Купины Анне Тимофеевой пришла некоторая офицерская вдова Анисья Степанова. Эта дама в протяжении 4 месяцев мачалась глухотой. Она обращалась к докторам, но те не смогли ей ничем посодействовать. Переночевав у Анны Тимофеевой, днем обе дамы направились в храм, чтоб попросить священника отслужить молебен. В храме же, в тот момент, когда стал петься тропарь «Христос воскресе из мертвых», а опосля – тропарь Пресвятой Богородице «К Богородице прилежно сейчас притецем», Анисья Степанова в один момент обрела слух, который опосля этого чуда восстановился совсем.

Стоит увидеть, что до революции 1917 года икона «Нечаянная Радость» из храма Неопалимой Купины в Хамовниках была одной из самых почитаемых в народе. Опосля революции судьба этого вида неведома.

Один из чтимых образов Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность» находился в Столичном Кремле, в малом храме равноапостольных Константина и Лены. Этот храм размещался неподалеку от кремлевской церкви Благовещения. К виду Богородицы, находившемуся в этом храме, до революции 1917 года повсевременно приходило огромное количество верующих. Понятно также то, что в этом храме служил именитый столичный батюшка – отец Валентин Амфитеатров. Этот храм был разрушен большевиками в 1928 году, а предстоящая история иконы неведома. Существует несколько версий ее судьбы. По одной из их, икона досталась обновленцам (попала в их Воскресенский храм в Сокольниках), а уже оттуда, чуток позднее, возвратилась к православным. По иной версии, икона из храма святых Константина и Лены отождествляется с иконой, которая пребывала в другом кремлевском храме – Благовещенском (потом перенесена в храм Илии Пророка в Обыденском переулке).

Очередной чтимый дореволюционный образ Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность» вначале находился в церкви Благовещения на Житном дворе, которая была размещена на местности Столичного Кремля. Опосля того как в 1932 году большевики разрушили кремлевскую церковь Благовещения, икона была перенесена в храм Илии Пророка в Обыденском переулке. Правда, это вышло не сходу, а лишь в 1944 году. Понятно, что данную икону весьма чтил патриарх Пимен Эта икона пребывает в Обыденском храме и в наши деньки. На ней изображен старый мужик, который молится перед образом Богородицы. Под образом Божией Мамы имеется текст молитвы: «О Богородице, да не преодолеет наша злость Твоея неизреченныя благости. Ты бо еси всем грешникам надежда; умоли убо о нас Отпрыска Твоего и Бога нашего».

Из чтимых дореволюционных образов Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность» можно также упомянуть икону, находившуюся в церкви во имя святого великомученика Феодора Стратилата у Мясницких ворот, также одну немосковскую – из села Сельги Симбирской губернии. История этих образов, к огорчению, неведома.

Кроме уже упомянутой чтимой иконы, пребывающей в храме Илии Пророка, также можно поклониться чудотворной иконе, находящейся в храме в честь иконы «Нечаянная удовлетворенность» в Марьиной Роще. Этот храм был построен в 1899–1904 годах на средства обитателей этого района. В 1930 году храм был закрыт, большенный колокол снят, а другие сохранившиеся не звучали, потому что это было запрещено властями. В текущее время главной святыней храма является чтимая икона Божией Мамы.

Чтимая икона Божией Мамы «Нечаянная удовлетворенность» находится и в храме Воскресения Словущего в Даниловской слободе. Этот храм был возведен в 1832–1837 годах на начальном месте Данилова монастыря. В 1933 году храм был закрыт, а его помещении был расположен производственный цех. Возобновились богослужения лишь в 1989 году. В этот год вышло маленькое освящение Никольского придела храма, а в 1998 году Святейший Патриарх Алексий II сделал величавое освящение восстановленного храма.

Молитва перед иконой Нечаянная Радость

«О Пресвятая Дево, Всеблагаго Отпрыска Мати Всеблагая, града и святаго храма этого Покровительнице, всех сущих во гресех, скорбех, неудачах и болезнех верная Предстательнице и Заступнице! Приими молебное пение сие от нас, недостойных раб Твоих, Для тебя возносимое, и якоже древле грешника, на всяк денек многажды пред честною иконою Твоею молившагося, не презрела еси, но дарила еси ему ненамеренную удовлетворенность покаяния и преклонила еси Отпрыска Твоего почти всем и усердным к Нему ходатайством к прощению этого грешнаго и заблудшагося, тако и сейчас не презри моления нас, недостойных рабов Твоих, и умоли Отпрыска Твоего и Бога нашего, ну и всем нам, с верою и умилением поклоняющимся пред цельбоносным образом Твоим, дарит ненамеренную по коегождо потребе удовлетворенность: грешником, погрязшим во глубине зол и страстей, – вседейственное вразумление, покаяние и спасение; сущим в скорбех и печалех – утешение; обретающимся в неудачах и озлоблениих – совершенное сих избытие; малодушным и ненадежным – надежду и терпение; в радости и обилии живущим – непрестанное Благодетелю Богу благодарение; бедствующим – милосердие; сущим в заболевания и долгонедужии и оставленным медиками – нечаемое исцеление и укрепление; иждившим от недуга разум – разума возвращение и обновление; отходящим в нескончаемую и вечную жизнь – память смертную, умиление и сокрушение о гресех, дух бодр и твердую на милосердие Судии надежду. О Госпоже Пресвятая! Умилосердися о всех чтущих всечестное Имя Твое и всем яви всемощный покров Твой и заступление: во благочестии, чистоте и честнем жительстве пребывающия до скончания их во благости соблюди; злыя благи сотвори; заблуждшия на путь правый настави; всякому делу благому и Отпрыску Твоему угодному споспешествуй; всякое дело злое и богопротивное разруши; в недоумении и тяжелых и небезопасных обстояниих обретающимся незримую помощь и вразумление с Небесе ниспосли, от искушений, соблазнов и смерти спаси, от всех злых человек и от противников видимых и невидимых защити и сохрани; плавающим сплавай, путешествующим спутешествуй; сущим в нужде и гладе буди Питательница; не имущим крова и пристанища буди покров и прибежище; голым подаждь облачение, обидимым и неправедно гонимым – заступление; инсинуацию, поношение и хуление терпящия незримо оправдай; инсинуаторы и хулители пред всеми уличи; ожесточенно враждующим нечаемое подаждь примирение и всем нам – друг ко другу любовь, мир, и благочестие, и здравие с долгоденствием. Супружества в любви и единомыслии сохрани; супруги, во вражде и разделении сущия, умири, соедини я друг ко другу и положи им альянс любве неразрушимый; матерем детородящим скорое подаждь разрешение, малыши воспитай, юныя уцеломудри, отверзи им разум к восприятию всякаго полезнаго учения, ужасу Божию, воздержанию и трудолюбию настави; от домашния брани и вражды единокровныя миром и любовию огради; безматерних сирот буди Матерь, от всякаго порока и гнусны отврати я и всему благому и богоугодному обучи; прельщенныя же и во грех и нечистоту впадшия, скверну греха отъявши, из пучины смерти изведи; вдов буди Утешительница и Ассистентка, старости буди жезл; от внезапныя погибели без покаяния всех нас избави и всем нам христианскую кончину животика нашего, безболезненну, непостыдну, мирну и хороший ответ на Страшнем Судищи Христове дари. Преставльшияся в вере и покаянии от жития этого со Ангелы и всеми святыми жити сотвори; скончавшимся внезапною смертию милостива быти Отпрыска Твоего умоли и о всех усопших, иже не имут сродников, о упокоении их Отпрыска Твоего умоляющих, Сама буди непрестанная и теплая Молитвенница и Ходатаица: да вси на Небеси и на земли ведят Тя, яко твердую и непостыдную Предстательницу рода христианскаго, и, ведуще, славят Тя и Тобою Отпрыска Твоего, о Безначальным Его Отцем и Единосущным Его Духом, сейчас и присно и во веки веков. Аминь.»

 Акафист иконе Божией Мамы Нечаянная Радость

Тропарь, голос 4

Днесь, вернии людие, духовно торжествуем, прославляюще Заступницу усердную рода христианскаго, и, притекающе к пречистому Ея виду, взываем сице: о Премилостивая Владычице Богородице, подаждь нам ненамеренную удовлетворенность, обремененным грехи и скорбьми почти всеми, и избави нас от всякого зла, молящи Отпрыска Твоего, Христа Бога нашего, спасти души наша.

Кондак, голос 6

Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Для тебя, Владычице, Ты нам помози, на Для тебя возлагаем надежды и Тобою хвалимся, Твои бо есмы раби, да не постыдимся.

Кондак 1

Избранней от всех родов Божией Мамы и Королеве, явившейся время от времени к человеку беззаконну, во еже отвратити его от пути нечестия, благодарственное пение приносим Ти, Богородительнице; Ты же, яко имущая милосердие неизреченное, от всяких нас бед и грехов свободи, да зовем Ти: Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Икос 1

Ангели и праведных души удивишася, егда стала еси пред Отпрыском Твоим и Богом и почти всем молением ходатайствовала еси о человеце, присно во гресех пребывающем; мы же, очима веры толикое Твое благоутробие зряще, со умилением взываем Ти сице:

Радуйся, молитвы всех христиан приемлющая.

Радуйся, и самых отчаянных грешников моления не отвергающая.

Радуйся, к Отпрыску Твоему о их предстательствующая.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность спасения им подающая.

Радуйся, предстательством Твоим весь мир спасающая.

Радуйся, вся наша печали утоляющая.

Радуйся, Мати всех Бога, озлобленных души утешающая.

Радуйся, житие наше добре устрояющая.

Радуйся, избавление от грехов всем человеком принесшая.

Радуйся, Радость всему миру родившая.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 2

Видящи Пресвятая человека, аще и беззаконна, но на всяк денек с верою и упованием пред честною Ея иконою долу повергающагося и Архангельское приветствие Ей приносящаго, внят и таковаго грешника славословию, да вси, зряще Ея матернее милосердие, на небеси и на земли вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум человечий поистине превосходит любовь Твоя к роду христианскому, яко тогда и не престала еси от ходатайства Твоего о человеце беззаконнем, егда Отпрыск Твой показа Для тебя язвы гвоздинныя, грехи человечьими Ему соделанныя. Зряще Тя толико неотступную Предстательницу за нас порочных, со слезами вопием Ти:

Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго, от Бога нам дарованная.

Радуйся, Путеводительнице наша, к Небесному Отечеству нас возводящая.

Радуйся, верных огораживание и прибежище.

Радуйся, помоще всех, призывающих имя Твое святое.

Радуйся, всеми презренных и отверженных от рова смерти исхищающая.

Радуйся, тех на путь правый обращающая.

Радуйся, непрестанное угнетение и мрак духовный отгоняющая.

Радуйся, иждившим от недуга разум новейший и наилучший смысл подающая.

Радуйся, оставленных медиками на Свои всемощныя руце приемлющая.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 3

Сила благодати преизобиловала тамо, идеже умножися грех, да радуются на небеси вси Ангели о единем грешнице покаявшемся, поюще пред Престолом Божиим: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи к роду христианскому матернее милосердие, всем с верою и упованием прибегающим к Для тебя подаеши руку помощи, Владычице, да вси единем сердечком и едиными усты славословие приносят Ти сицевое:

Радуйся, яко Тобою к нам нисходит Божие благоволение.

Радуйся, яко Тобою и мы имамы вящшее к Богу дерзновение.

Радуйся, яко во всех неудачах и обстояниих наших приносиши Отпрыску Твоему усердныя о нас молитвы.

Радуйся, яко и наша молитвы приятными Богу соделоваеши.

Радуйся, яко невидимых противников от нас отгоняеши.

Радуйся, яко от видимых противников нас избавляеши.

Радуйся, яко сердца злых человек умягчаеши.

Радуйся, яко от инсинуации, досаждения и укорения нас изымаеши.

Радуйся, яко Тобою вся благая желания наша исполняются.

Радуйся, яко много может молитва Твоя пред Отпрыском Твоим и Богом.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 4

Бурю вовнутрь имея греховных помышлений, человек беззаконен моляшеся пред честною иконою Твоею и, видев Кровь от язв Предвечнаго Отпрыска Твоего потоками, якоже на Кресте, текущую, паде от испуга и с рыданием тако вопияше Ти: «Помилуй мя, о Мати милосердия, да не преодолеет злость моя неизреченныя благости и милосердия Твоего, Ты бо еси всем грешником едина надежда и прибежище; преклонися убо на милость, Благая Мати, и умоли о мне Отпрыска Твоего и Творца моего, да непрестанно кличу Ему: Аллилуиа».

Икос 4  

Слышавше небожители о чудеснем молитвами Твоими спасении их земнаго гибнущаго брата, прославиша Тя, Благосердую Королеву небесе и земли; и мы, грешнии, сведавше таковое подобнаго нам грешника заступление, аще и недоумевает язык наш восхвалити Тя по достоянию, от глубины умиленнаго сердца нашего воспеваем Ти сице: 

Радуйся, Споручнице спасения порочных.

Радуйся, взыскание погибших.

Радуйся, ненамеренная порочных радосте.

Радуйся, падших возстание.

Радуйся, Предстательнице к Богу, мир от бед спасающая.

Радуйся, яко гласа молитв Твоих беси трепещут.

Радуйся, яко Ангели сему радуются.

Радуйся, яко и нас, земнородных, сила молитв Твоих веселия исполняет.

Радуйся, яко теми от тины грехов нас изымаеши.

Радуйся, яко пламень страстей наших угашаеши.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 5

Боготечную звезду, чудотворную икону Матере Твоея показал еси нам, Господи, ибо, взирающе на образ Ея телесныма очима, мозгом и сердечком к Первообразней возвышаемся и Ею к Для тебя востекаем, поюще: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше Ангели Хранители христиан, яко Божия Матерь споспешествует им в наставлении тех, заступлении и спасении, потщашася сице возопити честнейшей Херувим и славнейшей без сопоставления Серафим:

Радуйся, с Отпрыском Твоим и Богом вечно царствующая.

Радуйся, Ему постоянно о роде христианстем моления приносящая.

Радуйся, в христианстей вере и благочестии Наставнице.

Радуйся, ересей и тлетворных расколов Искоренительнице.

Радуйся, от растлевающих душу и тело соблазнов сохраняющая.

Радуйся, от небезопасных обстояний и внезапныя погибели, без покаяния и Святаго Причащения, избавляющая.

Радуйся, уповающим на Тя животика непостыдный конец дарующая.

Радуйся, и по погибели за отшедшую на трибунал Господень душу пред Отпрыском Твоим неотступно ходатайствующая.

Радуйся, Твоим матерним предстательством от вечнаго мучения сию избавляющая.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 6

Проповедник чуднаго Твоего милосердия, дарованнаго некоему человеку беззаконну, явися святый Димитрий Ростовский, иже, списуя величавая и славная и значительная дела Божия, в Для тебя явленная, предаде письмени и сие дело милости Твоея в научение и утешение всем верным, ну и тии, во гресех, неудачах, скорбех и озлоблениих суще, многажды на всяк денек с верою в молитве пред образом Твоим колена преклоняют и, тех избывше, вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам, яко пресветлая заря, чудотворная икона Твоя, Богомати, прогоняя тьму бед и скорбей от всех, с любовию возмутительных Ти сице:

Радуйся, Целительнице наша в болезнех телесных.

Радуйся, Благая Утешительнице в печалех наших духовных.

Радуйся, скорбь нашу в удовлетворенность претворяющая.

Радуйся, ненадеющихся несумненною надеждою возвеселяющая.

Радуйся, алчущих Питательнице.

Радуйся, голых облачение.

Радуйся, вдов Утешительнице.

Радуйся, безматерних сирот незримая Воспитательнице.

Радуйся, неправедно гонимых и обидимых Заступнице.

Радуйся, гонящих и обидящих правосудная отмстительнице.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 7

Хотя Законодавец Правосудный Господь Сам быти закона Исполнитель и явити милосердия Собственного пучину, преклонися на усердное моление Твое, Преблагословенная Мати Дево, о человеце беззаконне, глаголя: «Закон повелевает, да отпрыск почетает матерь. Аз Отпрыск Твой, Ты же Мати Моя: Аз Тя должен чтити, послушая Твоего моления; буди убо, якоже хощеши: сейчас прощаются ему греси Для тебя ради». Мы же, видяще таковую силу молитвы Ходатаицы нашей о прощении согрешений наших, прославим милосердие и неизреченное благоутробие Ея, зовуще: Аллилуиа.

Икос 7

Новое чудное и славное знамение всем верным явися, яко не токмо Мамы Твоей, да и пречистому Ея лику, на дске изображенному, силу чудотворения даровал еси, Господи; сему таинству дивящеся, во умилении сердца вопием к Ней такая:

Радуйся, премудрости и благости Божия откровение.

Радуйся, веры утверждение.

Радуйся, благодати явление.

Радуйся, душеполезных познаний дарование.

Радуйся, душевредных учений низложение.

Радуйся, беззаконных способностей нетрудное преодоление.

Радуйся, слово премудрости просящим дарующая.

Радуйся, несмысленных разумныя соделовающая.

Радуйся, детем, неудобь учащимся, разум подающая.

Радуйся, молодости Благая Охранительнице и Наставнице.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.  

Кондак 8

Странноватое и ужасное видение бысть некоему человеку беззаконну, показуя ему благость Господню, предстательством Богоматере грехи его прощающую; этого ради оттоле, исправль свое житие, поживе богоугодне. Сице и мы, славная дела и многоразличную премудрость Божию в мире и жизни нашей видяще, устранимся земныя суеты и лишних прозаических попечений и разум и сердечко наше на небеса возведем, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся в вышних пребывающи, и нижних никакоже отступила еси, Премилосердая Королеве небесе и земли; аще бо по Успении Твоем и взошла на небеса с пречистою Твоею плотию, обаче и грешныя земли не оставила еси, являющися Причастница промышления Отпрыска Твоего о роде христианстем. Этого ради Тя по долгу ублажаем:

Радуйся, сиянием пречистыя души Твоея всю землю просветившая.

Радуйся, чистотою телесе Твоего вся небеса возвеселившая.

Радуйся, Промышления Отпрыска Твоего о роде христианстем Святая Служительнице.

Радуйся, о всем мире усердная Предстательнице.

Радуйся, всех нас при Кресте Отпрыска Твоего усыновившая.

Радуйся, постоянно матернюю любовь к нам являющая.

Радуйся, всех даров, духовных и телесных, независтная Подательнице.

Радуйся, благ временных Ходатаице.

Радуйся, двери Царствия Христова верным отверзающая.

Радуйся, и на земли чистаго веселия сердца их исполняющая.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися делу Твоего милосердия, Господи, яко даровал еси толико твердую и теплую Заступницу и Ассистентку роду христианскому, нам невидимо спребывающу, слышащу же Для тебя поющих: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещаннии, но не богопросвещеннии суесловят, яко поклонение святому виду аки бы поклонение кумиру есть: не разумеют бо, яко честь, святому виду воздаваемая, на Первообразная всходит. Мы же не токмо сия добре ведуще, да и от верных человек о почти всех чудотворениих от лика Богоматере слышаще, и сами поклонением ему надобная ко временней и вечней жизни приемлюще, с веселием Богородице взываем:

Радуйся, яко от священнаго лика Твоего чудеса деются.

Радуйся, яко утаися премудрость и благодать сия от мудрейших и разумных века этого.

Радуйся, яко открыся та малышом в вере.

Радуйся, яко прославляющих Тя прославляеши.

Радуйся, яко отвергающих Тя пред всеми посрамляеши.

Радуйся, яко от потопления, огня и клинка, от смертоносныя язвы и от всякаго зла прибегающих к Для тебя избавляеши.

Радуйся, яко вся заболевания человечестии, душевныя и телесныя, милостивно врачуеши.

Радуйся, яко праведный гнев Божий на нас Твоим молением скоро утоляеши.

Радуйся, яко Ты еси тихое пристанище от бурь плавающим по морю прозаическому.

Радуйся, яко и по конце житейскаго плавания нашего накрепко приводиши нас в необуреваемую страну Царствия Христова.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 10

Спасти хотя человека некоего беззаконна от заблуждения жизненнаго пути его, чудное видение от пречестныя иконы Твоея показала еси ему, Преблагословенная, да волшебство видя, покается и, из глубины греховныя милосердным промышлением Твоим воздвигнутый, вопиет Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стенка еси девам, Богородице Дево, и всем к Для тебя притекающим, ибо небесе и земли Творец, вселивыйся во утробу Твою и от Для тебя родивыйся, яви Тя, Приснодеву, охрана девства, чистоты и целомудрия и сосуд всякия добродетели, и всех возглашати Для тебя обучи:

Радуйся, столпе и огораживание девства.

Радуйся, чистоты и целомудрия незримая Охранительнице.

Радуйся, хорошая девам Наставнице.

Радуйся, невест Благая Украсительнице и Споручнице.

Радуйся, всежеланное совершение благих супружеств.

Радуйся, матерей детородящих скорое разрешение.

Радуйся, малышей воспитание и благодатное охранение.

Радуйся, безчадных родителей плодами веры и Духа веселящая.

Радуйся, матерей скорбящих утешение.

Радуйся, потаенное веселие незапятнанных дев и вдовиц.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 11

Пение всеумиленное приносяще Ти, недостойнии, просим Для тебя, Дево Богородице: не презри гласа рабов Твоих, к Для тебя бо в напастех и скорбех прибегаем и пред Тобою в неудачах наших слезы проливаем, поюще: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательную свещу, сушим во тьме греха и юдоли плача явившуюся, зрим Святую Деву: духовный бо огонь молитв Собственных, наставления и утешения возжигающи, преводит к Свету Невечернему всех, обращении почитающих Ю сими:

Радуйся, Луче от Солнца Правды — Христа Бога нашего.

Радуйся, нечистую совесть просвещающая.

Радуйся, потаенная и неудобь предвиденная вся добре ведущая и имже подобает сказующая

Радуйся, лживых провидцев и суетная гадания посрамляющая.

Радуйся, в час недоумений идея благу на сердечко полагающая.

Радуйся, в посте, молитве и богомыслии пребывающим присно спребывающая.

Радуйся, верных пастырей Церкве ободряющая и вразумляющая.

Радуйся, богобоязненных иноков и инокинь присное утешение.

Радуйся, кающихся пред Богом грешников непостыдная Заступнице.

Радуйся, всех христиан теплая Ходатаице.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 12

Благодать Божественную испроси нам у Отпрыска Твоего и Бога, простри нам руку помощи, отжени от нас всякаго неприятеля и супостата, умири нашу жизнь, да не погибнем люте, без покаяния, но приими нас в вечныя кровы, Богородительнице, да радующеся поем Богу, Тобою нас спасающему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще неизреченное матернее Твое милосердие к человеку беззаконну, восхваляем Тя вси, яко твердую Предстательницу за нас, порочных, и покланяемся Для тебя, о нас молящейся: веруем бо и уповаем, яко испросиши у Отпрыска Твоего и Бога благая временная и нескончаемая всем, с любовию возмутительным Ти сице:

Радуйся, всех наветов и искушений, от мира, плоти и диавола находящих, попрание.

Радуйся, нечаемое примирение ожесточенно враждующих.

Радуйся, недоведомое исправление нераскаянных грешников.

Радуйся, изнемогающих от уныния и печали скорая Утешительнице.

Радуйся, благодатию смирения и терпения нас снабдевающая.

Радуйся, клятвопреступлений и неправедных стяжаний общенародное обличение.

Радуйся, от домашния брани и вражды единокровныя миром и любовию ограждающая.

Радуйся, от губительных начинаний и несмысленных пожеланий нас незримо отвращающая.

Радуйся, во благих намерениих наших присная Споспешнице.

Радуйся, в час кончины всем нам Ассистентке.

Радуйся, ненамеренную удовлетворенность верным дарующая.

Кондак 13

О Всепетая Мати, Невместимаго Бога во чреве вместившая и Радость всему миру родившая! Сегодняшнее приими пение, вся наша печали на удовлетворенность преложи и от всякия избави порухи всех и будущия изми муки, о Для тебя возмутительных: Аллилуиа.

(Этот кондак читается три раза, потом икос 1 и кондак 1).

© vedmochka.net

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *