Икона Божьей Матери Державная — празднование 15 марта

Икона Божьей Матери Державная - празднование 15 марта

[Показать]

    • История обретения вида Пресвятой Богородицы Державная
    • Иконография иконы Державная
    • Молитвы перед иконой Державная
      • 1-ая молитва
      • 2-ая молитва
      • Тропарь, голос 8
      • Тропарь, голос 4
      • Величание
    • Акафист иконе Божьей Матери Державная
      • Кондак 1
      • Икос 1
      • Кондак 2
      • Икос 2
      • Кондак 3
      • Икос 3
      • Кондак 4
      • Икос 4
      • Кондак 5
      • Икос 5
      • Кондак 6
      • Икос 6
      • Кондак 7
      • Икос 7
      • Кондак 8
      • Икос 8
      • Кондак 9
      • Икос 9
      • Кондак 10
      • Икос 10
      • Кондак 11
      • Икос 11
      • Кондак 12
      • Икос 12
      • Кондак 13
    • Где помолиться перед иконой Державная?

Празднование иконе Божией Матери «Державная» совершается в денек ее обретения —  15 марта (2 марта по старенькому стилю).

Образ Божьей Матери «Державная» является одним из самых загадочных посреди богородичных икон, явленных в Рф. Сначала это соединено с тем, что денек его явления – это денек отречения святого царя-страстотерпца Николая Второго от престола. Как показала предстоящая история, два этих действия стали суровым предвестием будущих испытаний для Российской Православной Церкви, ее чад и всей нашей страны в целом.

История обретения вида Пресвятой Богородицы Державная

История явления иконы Божьей Матери «Державная» заполнена драматизмом и многосторонним смыслом, оценить который полностью, наверняка, нереально даже в наши деньки. В чем все-таки кроется изюминка обретения данной для нас иконы? Дело в том, что это событие вышло конкретно в тот денек 15 марта 1917 года (2 марта по старенькому стилю), когда от королевского престола, в пользу собственного брата, величавого князя Миши Александровича, отказался сударь правитель Николай 2-ой.

Как и другие чтимые образы Пресвятой Богородицы, Ее икона «Державная» была обретена особенно. Одной крестьянке – Евдокии Андриановой, которая жила в селении Перерва, расположенном на обратном от села Коломенское берегу Москвы-реки, во сне явилась Сама Пречистая Богородица. Матерь Божия повелела Евдокии пойти в село Коломенское и отыскать там Ее «черную» (другими словами старенькую, черную) икону, сделать ее «красноватой» (вернуть), чтоб люди могли молиться перед сиим образом. Наиболее того, во сне Евдокии было видение некоторой белоснежной церкви, на престоле которой восседала Матерь Божия с Богомладенцем Христом. Эта белоснежная церковь была похожа на Вознесенский храм в селе Коломенское, и поэтому Евдокия поведала о собственных видениях настоятелю конкретно этого храма, и тот разрешил ей находить образ.

В подвале церкви, посреди старенькых икон Евдокия и нашла схожий на явленный ей во сне образ – на иконе было изображение Богородицы, Которая восседала на престоле с Богомладенцем Иисусом Христом на коленях. В собственных руках Матерь Божия держала королевские регалии – скипетр и державу. Конкретно по этому изображению икону и стали называть «Державной».

Опосля обретения иконы она была обновлена в мастерской столичного Алексиевского монастыря. Довольно скоро с вида стали созодать списки, которые начали распространяться по всем храмам Рф. Саму икону верующие почитали как чудотворную. Необходимо отметить, что в это время она изредка находилась фактически в Коломенском: ее повсевременно возили по фабрикам, заводам и остальным местам, где обыкновенные люди имели возможность к ней приложиться. В Коломенском она пребывала лишь по воскресным и торжественным денькам.

Иконе были написаны служба и акафист, в составлении которых конкретное роль воспринимал Святейший Патриарх Тихон. Конкретно по его распоряжению из частей акафистов уже почитавшихся в Рф икон Божией Матери, было составлено славословие «Державной» иконе, которое получило заглавие «Акафист акафистов». Еще одну службу составил В.В. Богородицкий. Сам святой патриарх Тихон (прошлый тогда еще митрополитом), в собственном донесении Священному Синоду по поводу чуда обретения иконы писал последующее:

«По сведениям, данным Членом Комиссии от Церковно-Археологического отдела при Столичном Обществе Любителей Духовного Просвещения – протоиереем Страховым: икона не старая, примерно конца 18I века (не старше), по форме (вверху овальная) иконостасная, средняя, из третьего пояса (пророческого). Икона принадлежит к типу Цареградских икон Богоматери. Возможно,она осталась от иконостаса, бывшего от Вознесенской церкви ранее сегодняшнего (и о этом иконостасе узнаваемый археолог И. Снегирев докладывает, что он в свое время был перенесен из одной из церквей Столичного Вознесенского монастыря)».

Уже опосля расчудесного явления вида в Вознесенском женском монастыре Москвы по записям в местных архивных книжках было установлено, что икона Божией Матери «Державная» принадлежала до этого конкретно данной для нас обители. В 1812 году, в связи с приближением к Москве войск Наполеона, икона была выслана на сохранение в Вознесенскую церковь села Коломенское. Опосля революционных событий 1917 года чудотворный образ «Державная» хранился в запасниках Муниципального Исторического музея городка Москвы. Только лишь в наши деньки, в 1990 году, он был возвращен в Коломенское.

Опосля воссоединения в 2007 году Российской Православной Церкви в отечестве и за рубежом, в августе такого же года «Державную» икону провезли по русским приходам Европы, Америки и Австралии. Сейчас чудотворный образ Божией Матери пребывает в столичном храме Казанской иконы Божией Матери в Коломенском.

Народное сознание сходу же связало волшебство обретения иконы Богородицы «Державная» и отречение Николая Второго воедино, усмотрев в этом определенные смыслы. Так, по одному из всераспространенных воззрений, явлением Собственного добросовестного вида в денек отречения от престола царя Николая Второго Матерь Божия отдала людям символ о том, что сейчас Она Сама будет Заступницей Рф. По иной версии, явление иконы Божией Матери «Державная» в денек отречения сударя сделалось предвестием будущих испытаний для Российской Православной Церкви, ее чад и всей нашей страны в целом. Усилило эти настроения то, что практически через год, в июле 1918 года, Николай 2-ой вкупе со всей собственной семьей принял страдальческую кончину. Потом, в 2000 году, королевская семья была прославлена Российской Православной Церковью в чине страстотерпцев.

Иконография иконы Державная

Икона Божьей Матери Державная - празднование 15 марта

Икона Божией Матери «Державная» является неповторимой по типу иконографии Богородицы с Богомладенцем Христом. Богомладенец Иисус Христос изображается на иконе сидячим на коленях у Собственной Матери – Пречистой Богородицы. Его правая рука поднята в благословляющем жесте.

Своими ликами Матерь Божия и Господь обращены к молящемуся. В высшей части иконы символически (в виде старца) изображается Сам Бог- Отец – 1-ое Лицо Пресвятой Троицы. Правая рука Бога-Отца также поднята в благословляющем жесте. Фигура Бога-Отца изображается выходящей из туч – знака Небесного Королевства.

Глава Пречистой Богородицы увенчана венцом (короной), что является эмблемой королевства Божией Матери. Венец (корона) есть символ Королевства, Богоматерь – Королева Небесная, но это царское достоинство основано только на Ее Материнстве, на том, что Она стала Мамой Спасателя и Господа нашего Иисуса Христа». Конкретно подчиненное положение Матери Божией по отношению к Господу Иисусу Христу и выражено в виде в том, что венец возложен на главу Богородицы поверх мафория.

Божия Матерь изображается сидящей на королевском троне. Облачением Богородицы является красноватый мафорий – длинноватая верх- няя одежка в виде покрывала, которое спускается с головы до ступней ног. На иконе глава Божией Матери также покрыта мафорием – это знак материнства Пречистой Богородицы и Ее полного подчинения воле Божией. Красноватый (вишневый, пурпуровый) цвет облачения также имеет свое символическое значение – в Византии (а следом и на Руси) красноватый цвет числился цветом королевской власти, эмблемой красы и драгоценности.

В руках Божией Матери находятся знаки королевской власти: в правой – скипетр, а в левой руке – держава. Снова же, это является указанием на царское достоинство Пречистой Богородицы.

Молитвы перед иконой Державная

1-ая молитва

«О, Державная Владычице Пресвятая Богородице, на объятиях Собственных держащая Содержащаго всю вселенную Царя Небеснаго! Благодарим Тя за неизреченное милосердие Твое, яко благоволила еси явити нам, порочным и недостойным, сию святую и чудотворную икону Твою во деньки сия лукавыя и лютыя, яко вихрь, яко буря внутренняя нашедшая на страну нашу, во деньки уничижения нашего и укорения, во деньки разорения и поругания святынь наших от людей сумасшедших, иже не точию в сердечко, да и устнами дерзостно глаголют: несть Бог: и в делех сие безбожие показуют. Благодарим Тя, Заступнице, яко призрела еси с высоты святыя Своея на скорби наша и горе нас православных, и яко солнце светлое, увеселяеши изнемогшия от печали очеса наша пресладостным зрением Державного вида Твоего. О, Преблагословенная Мати Божия, Державная Ассистентке, крепкая Заступнице! Благодаряще Тя со ужасом и трепетом, яко раби непотребнии, припадаем Ти со умилением, с сокрушением сердечным и со слезами, и молим Тя и стеняще вопием Ти: спаси нас, спаси! Помози нам, помози! Потщися: погибаем! Се животик наш аду приближися: се обышедше обыдоша нас греси мнози, неудачи мнози, врази мнози. О, Небесная Королеве! Скипетром власти Твоея Божественныя разсей, яко останки, яко дым, нечистивыя происки противников наших видимых и невидимых: сокруши велеречивыя помышления их и воспрети им: и яко Мати всех, на путь правый и богоугодный настави их. Вкорени в сердца всех нас правду, мир и удовлетворенность о Дусе Святе: водвори в стране нашей тишину, процветание, безмятежие, любовь друг ко другу нелицемерную. Державою Твоею всесильною удержи, Пречистая, потоки беззакония, хотящия потопити Землю Русскую в страшней бездне собственной. Поддержи нас слабеньких, малодушных, беспомощных и невеселых, укрепи, возстави и спаси: яко да под Державою Твоею постоянно храними, поем и величаем Пречестное и Великолепое имя Твое, сейчас и присно и во веки веков. Аминь».

2-ая молитва

«О мира Заступнице, Мати Всепетая! Со ужасом, верою и любовию припадающе пред честною иконою Твоею Державною, усердно молим Тя: не отврати лица Твоего от прибегающих к Для тебя. Умоли, милосердная Мати Света, Отпрыска Твоего и Бога нашего, Сладчайшего господа Иисуса Христа, да сохранит в мире страну нашу, да утвердит державу нашу в процветании и освободит нас от междоусобныя брани, да укрепит святую Церковь нашу Православную, и непозыблему соблюдет ю от неверия, раскола и ересей. Не имамы бо иныя помощи, разве Для тебя, Пречистая Дево: Ты еси всесильная христиан Заступница пред Богом, праведный гнев Его умягчающая. Избави всех, с верою Для тебя молящихся, от падений греховных, от навета злых человек, от глада, скорбей и заболеваний. Дари нам дух сокрушения, смирение сердца, чистоту помышлений, исправление греховныя жизни и оставление согрешений наших; да вси, признательна воспевающе величия Твоя, сподобимся Небеснаго Царствия и тамо со всеми святыми прославим пречестное и великолепое имя в Троице славимаго Бога: Отца, Отпрыска и Святаго Духа. Аминь».

Тропарь, голос 8

«Ангелов лицы благоговейно Для тебя служат и вся Небесныя силы немолчными гласы Тя ублажают, Богородице Дево; усердно молим Тя, Владычице, да пребудет Божественная благодать на честней иконе Твоей “Державней”, и светозарный луч славы чудес Твоих да нисходит от Нея на всех с верою Для тебя молящихся и возмутительных Богу. Аллилуйя».

Тропарь, голос 4

«Града Сионска взыскующе, под Твой покров, Дева Незапятнанная, днесь притекаем, и никтоже возможет на ны, яко несть град силен, аще не Сущаго Бога, и несть ина крепость, аще не милость Владычицы Девы».

Величание

«Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим Державный образ святыни Твоея, имже подаеши велию милость всем, с верою к нему притекающим».

Акафист иконе Божьей Матери Державная

Кондак 1

Избранней от всех родов Заступнице рода христианскаго, покровом Своея благости покрывающей страну нашу православную, благодарственная пения приносим Ти, Владычице, о явлении нам чудныя иконы Твоея “Державныя”. Ты же, яко Всемилостивая Заступница всех с верою к Для тебя притекающих, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: Радуйся, Мати божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Икос 1

Ангелом удовлетворенность приимшая, благоволила еси, Владычице, возвестити старице благочестивей удовлетворенность о явлении иконы Твоея честныя “Державныя”, юже и обретше по указанию Твоему, яко знамение милости Божией к нам, порочным, благодарственно вопием Ти сице: Радуйся, воли Господней потаенны нам открывающая; радуйся, гнев Его праведный, на ны движимый, умягчающая. Радуйся, зловерия нечестивых обличение; радуйся, гордыни их низложение. Радуйся, веры христианския утверждение; радуйся, почитания святых икон освящение. Радуйся, тихое пристанище спасения душ наших; радуйся, Всемилостивая Заступнице наша у престола Святыя Троицы. Радуйся, от бед и скорбей наше избавление; радуйся, Церкве Православныя утверждение. Радуйся, звездо невечерняго света, нас озаряющая; радуйся, Матерь Света, всех просвещающая. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианского.

Кондак 2

Видящи, Всенепорочная, с высоты небеснаго жилья Собственного, идеже с Отпрыском Твоим во славе пребываеши, скорбь верных рабов Твоих, яко гневнаго ради Божия посещения вера Христова поругаема бывает нечестивым зловерием, благоволила еси явити нам икону Твою “Державную”, да вси христолюбивии людие усердно молятся пред нею, возмутительно Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разуму нашему просвещение выше исходатайствуй, Пресвятая Богородице, да познаем, что есть воля Божия благая, угодная и совершенная, и сердечко направи, еже со усердием творити ю, Для тебя же, Всемилостивая Заступнице, непрестанными гласы восхваляти: Радуйся, явлением честныя иконы Твоея тьму свирепых обстояний от нас отгоняющая; радуйся, лучами чудес всех просвещающая. Радуйся, духовными и телесными глазами ослепших прозрение; радуйся, омраченных смыслов просвещение. Радуйся, всех христиан желанная Ассистентке; радуйся, всех уповающих на Тя непостыдная надеждо. Радуйся, вдов и сирот надежный покрове; радуйся, алчущих Питательнице. Радуйся, духовных сокровищ Подательнице; радуйся, богомудрых премудрая доброто. Радуйся, пресветлая, Божественная красото; радуйся, чутье Христова благоухания. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 3

Силу Божественныя благодати дари нам, Пресвятая Богородице, во еже неприклонно и непреткновенно ходити нам спасительным методом Христовых заповедей, сердечком же и устами непрестанно воспевати Всевластному Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще Тя, Богоизбранная Заступнице рода христианскаго, яко зарю светлую, просвещающую душ наших мглу и разгоняющую мрак сердечнаго незнания нашего, припадаем к честней иконе Твоей “Державней” и с умилением вопием Ти сице: Радуйся, сохраняти и спасати всех призывающих Тя обещавшая; радуйся, прославляющих Тя прославляющая. Радуйся, к Отпрыску Твоему и Богу нашему молитвы верных приносящая; радуйся, благодать Твою иконам Твоим добросовестным даровавшая. Радуйся, всю вселенную лучами Твоея благодати озарившая; радуйся, премудрости Божия приятелище. Радуйся, Божественныя благодати Подательнице; радуйся, яко Тобою от вечныя погибели свобождаемся. Радуйся, яко Тобою безконечныя жизни сподобляемся; радуйся, честнейшая Херувим и славнейшая Серафим. Радуйся, Матерь Света и Королеве Небесная; радуйся, Владычице, Всемилостивая за нас пред Богом Заступнице. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 4

Буря житейскаго моря сокрушает духовный корабль наш волнами мирских попечений, и мир убогих душ наших мятется. И где обрящем тихое пристанище спасения? Токмо на Тя возлагаем надежду, Владычице; имущи бо державу непобедимую, от всяких бед, глада, скорбей и заболеваний избави нас, правильно возмутительных Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше православнии людие веление Твое, Владычице, молитися пред образом Твоим “Державным”, со умилением сердечным прибегают к Твоему всесильному заступлению у престола Всемогущаго Бога и благоговейно вопиют Ти сице: Радуйся, горняго мира украшение; радуйся, дольняго мира заступление. Радуйся, Дщи благословенная Отца Небеснаго; радуйся, Родительнице неискусомужная Отпрыска Предвечнаго. Радуйся, демонския полки побеждающая; радуйся, неприятели спасения человеческаго посрамляющая. Радуйся, яко волею Твоею сокрушаются еретические главы; радуйся, яко вернии Тобою сподобляются славы. Радуйся, телес наших безмездная Целительнице; радуйся, душ наших к Царствию горнему Путеводительнице. Радуйся, яко сотвори Для тебя величие Мощный; радуйся, яко призре на смирение Твое Господь. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 5

Боготечная звезда явися нам, Владычице, добросовестная Твоя икона “Державная”, страну Российскую всю обтекающая и лучами чудес Твоих осиявающая всех блуждающих по морю страстнаго жития, мрак печалей и темноту всяческих недуг и скорбей прогоняющая и наставляющая на путь спасения с верою к Для тебя притекающих и возмутительных Богу: Аллилуиа.

Икос 5

В деньки свирепых скорбей и злых обстояний явила еси нам, Владычице, велию милость обретением честныя иконы Твоея “Державныя”, да вси с верою молящиися пред нею приимут здравие и душ спасение. Этого ради и мы, прославляюще Твое милосердие неизреченное, усердно вопием Ти сице: Радуйся, светило незаходимое, светом истиннаго богопознания нас просвещающее; радуйся, Вратарнице, двери райския верным отверзающая. Радуйся, многотекущая река Божественныя благодати; радуйся, неистощимый источниче святыни. Радуйся, ко благочестию наша Наставнице; радуйся, душ наших освящение. Радуйся, кающихся грешников с Богом примирение; радуйся, добрыя обеты приемлющая. Радуйся, благим намерениям содействующая; радуйся, злыя начинания разрушающая. Радуйся, вражия происки расторгающая; радуйся, скорая человеком Ассистентке. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 6

Воспеваем Твое милосердие досточудное и почти все к нам снисхождение, Пресвятая Богородице, не престаеши бо молитися о нас, порочных, Отпрыску Твоему и Богу нашему, еже отвратити гнев Его праведный, на ны движимый, и помиловати всех правильно возмутительных Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявает в души наша, омраченныя скорбию и унынием от огромного количества согрешений, свет благодатнаго утешения, и сердечко наше исполняется веселия и радости, егда непрестанными Твоими, Владычице, вразумлениями возбуждаеши нас вопити к щедрому Богу, да милостив будет и простит нам прегрешения наша. Не премолчи убо, Владычице, наставляющи и вразумляющи нас, зовущих Ти сице: Радуйся, в скорбех и болезнех долготерпению нас научающая; радуйся, вся помышления наша к распятому за грехи мира Спасителю устремляющая. Радуйся, мучения Его и крестную погибель в памяти нашей обновляющая; радуйся, правосудием Божиим к жестоким и нераскаянным нас устрашающая. Радуйся, ожиданием будущих небесных благ нас услаждающая; радуйся, к наследию вечному и нескончаемому нас приводящая. Радуйся, наследниками Царствия Божия нас сотворяющая; радуйся, трапезо святая, хлебом жизни нас питающая. Радуйся, маслине благоплодная, елеем милости сердца умягчающая; радуйся, яко молитвою пред иконою Твоею применим духовное утешение. Радуйся, яко сердцам нашим даруеши благодатное сокрушение; радуйся, яко благостынею Твоею угашаеши в нас огонь нечестия. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианского.

Кондак 7

Хотяй всем человеком спастися и в разум зания правды приити, премилосердный Господь и Создатель наш посла во деньки гневнаго посещения Собственного ангела пресветла в новоявленнем виде Твоем “Державном”, да вси с верою молящиися пред ним, приимут помощь и заступление Твое всесильное и отрадно вопиют Всевластному Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новейшую показа милость всех Творец и Владыка наш Господь, егда положи во гневе Собственном наказати род человечий огнем, мечем, гладом и болезньми, сотвори сие наказание для почти всех человеков ко вразумлению и исправлению во спасение душ. Этого ради и мы, Владычице, припадающе к Пречистому виду Твоему “Державному”, усердно молим Тя: не даждь нам погибнути до конца, но милосердия двери отверзи нам, возмутительным Ти сице: Радуйся, неприступнаго Божества селение; радуйся, ангельское непрестающее удивление. Радуйся, рабов Божиих потаенное вразумление; радуйся, Заступнице всех сущих в скорбех и болезнех. Радуйся, благодатное безстрастие ищущим его подающая; радуйся, всех в чистоте целомудрия живущих зело любящая. Радуйся, пристанище небурное подвижников благочестия; радуйся, гневом Божиим вразумляющая сынов нечестия. Радуйся, безмолвствующих сладкая Собеседнице; радуйся, отшельников Христа ради крепкое упование. Радуйся, постников Божественное радование; радуйся, пустынножителей тихое веселие. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 8

Странни и вторженцы есмы на земли сей: житие бо наше суетно и маловременно есть. Мы же погибели безвестное во мозг никогдаже применим, ни помышляем о Страшнем судищи Христове, в немже имамы праведному Судии предстати и дати ответ о всяком же деле и слове. Темже молим Тя, Владычице: возбуди нас скоро от сна греховнаго, да не поймет нас час погибели неисправленных и да сподобимся Твоим ходатайством получити беззакониям нашим прощение и во гласе радования воспевати Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся бывши горе, к небесным взята еси и земных не оставляеши, Пресвятая Богородице, священным Твоим предстательством: имаши бо дерзновение к Отпрыску Твоему и Богу нашему. Темже утверди, Владычице, в мире глубоце страну нашу православную и вся нужная дари рабом Твоим, да величающе воспеваем Ти тако: Радуйся, умным очесем нашим горьковатый и ужасный час смертный представляющая; радуйся, на кийждо денек, аки уже на крайний жития нашего, взирати нас научающая. Радуйся, любити мир и яже в мире нам воспрещающая; радуйся, пристрастие к тленному богатству из сердца нашего искореня-ющая. Радуйся, вся блага земная быти привременна и скоропреходяща нам показующая; радуйся, славы человечи, аки тени преходящия, искати нам возбраняющая. Радуйся, яко сладчайшее имя Господа Иисуса Христа устами непрестанно произносити и во уме держати нас побуждаеши; радуйся, яко от празднословия, многоглаголания, паче же от святотатства нас удержаваеши. Радуйся, яко воздержанию в еды и питии приобучити нас печешися; радуйся, яко Твое за нас ходатайство очень есть пред Богом, еже не вверженным нам быти во тьму кромешнюю. Радуйся, яко присно внушаеши нам омывати грехи своя слезами покаяния, да избавимся геенны адския; радуйся, яко побуждаеши нас денек и нощь молитися, да не посланы будем со бесы мучитися. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися делу Твоего милосердия, Господи, яко даровал еси нам толико твердую и теплую Заступницу роду христианскому во деньки гневнаго Собственного посещения, нам невидимо сопребывающую, слышащую же Для тебя поющих: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещаннии, непросвещеннии светом истиннаго богопознания, поклонишася златому тельцу. По слову же апостола, всяк любостяжатель есть идолослужитель. Этого ради Божие яростное посещение всему миру зряще, и мы, грешнии, смиренно молим Тя, Владычице: умилостиви Создателя, да потщится гнев Собственный праведный преложити на милость и помиловати нас, возмутительных Ти сице: Радуйся, яко Твоея помощи и заступления никогдаже нас лишаеши; радуйся, яко мозг наш, омраченный небрежением, светлым Твоим покровом озаряеши. Радуйся, яко Тобою от страстей телесных избавляемся; радуйся, яко Тобою сладостей духовных исполняемся. Радуйся, жесткое Православия укрепление; радуйся, добросовестное Пресвятыя Троицы носило и похваление. Радуйся, и во временней жизни нужная нам подающая; радуйся, душевныя раны наша елеем спасительным умащающая. Радуйся, яко из рова беззаконий наших рукой Твоея помощи нас исхищаеши; радуйся, яко греховный сон душевредныя нашея лености отрясаеши. Радуйся, духовное умиление и сердечное сокрушение в нас раждающая; радуйся, яко твориши всем спастися, в державный покров Твой прибегающим. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 10

Спасти хотя многия люди от обдержащих их скорбей и заболеваний и веру их утвердити во всесильное заступление Твое, Владычице, дарила еси нам изображение честныя иконы Твоея “Державныя”, да вси, видяще являемую Тобою милость, вопиют со умилением Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стенка явилася еси, Богородице Дево, Российстей стране добросовестными Твоими иконами, изливающи чудеса во бранех и осеняющи благодатною помощию Твоею христолюбивых воинов. Под державным бо покровом Твоея благости Русская страна созидашеся, и врата адова не одолеша Православныя Церкве Христовы. Этого ради припадающе к честней иконе Твоей “Державней”, отрадно вопием Ти сице: Радуйся, Российския страны покрове и утверждение; радуйся, от нашествия иноплеменных избавление. Радуйся, сущих в пленении свобождение; радуйся, от глада и заболеваний наше спасение. Радуйся, саде земли обетования; радуйся, цвете Божественнаго саждения. Радуйся, лозо добродетельная винограда Христова; радуйся, древо чудоточное рая Иисусова. Радуйся, жилье и дом Христа Бога нашего; радуйся, вместилище неизреченныя Его славы. Радуйся, Владычице, Всемилостивая Подательнице щедрот; радуйся, яко много может молитва Твоя пред Отпрыском Твоим и Богом нашим. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 11

Пение похвальное и благодарственное приносим Ти, Владычице, под державным бо покровом Твоея благости пребываем в непостыдней надежде всесильнаго заступления Твоего за нас, порочных, и все упование наше на Тя возложивше, отрадно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светильницы наши угасоша, елея же благих дел не имамы, во еже возжещи благодать Духа Святаго. И где обрящемся, окаяннии, сном греховным отягченнии, егда поймет нас внезапу в полунощи час кончины нашея? Но да не услышим и мы, якоже юродивыя девы, грознаго гласа Жениха: не вем вас! Помози нам, Владычице, наполнити сосуды душ наших елеем благих дел, паче же милосердия и смирения, да благодарственно воспоем Ти сице: Радуйся, яко воспоминанием грядущаго грознаго суда Божия от грехов нас отреваеши; радуйся, яко души наши, аки жену, ко сретению прекраснаго Жениха Христа предуготовляти нас поучаеши. Радуйся, яко возбуждаеши нас на всяк денек же и час приносити Христу Богу молитвы, прошения и благодарения; радуйся, яко с мудрейшими девами, душами праведных, внити в супружеский чертог Отпрыска Твоего и Бога нашего помогаеши. Радуйся, яко в ризу непорочности и чистоты облещися нам способствуеши; радуйся, яко стати нам на Страшнем суде Христово одесную Его ходатайствуеши. Радуйся, яко благоутробие Божие о причастии нас лику избранных умоляеши; радуйся, яко мозг наш, омраченный небрежением, светом Своим озаряеши. Радуйся, яко голубину простоту и агнчу кротость стяжати нам приискренне желаеши; радуйся, яко самоотвержению и отречению от злыя нашея воли приобучити нас тщишися. Радуйся, яко детское беззлобие даровати нам способствуеши; радуйся, яко хладное сердечко наше молитвами воспламеняти нам помогаеши. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 12

Благодать прияла еси, Владычице, от Всемогущаго Господа Бога миловати благочестивых чад Церкве Христовы и вразумляти нечестивых сынов ея. Этого ради, притекающе под державный покров Твоея благости, усердно молим Тя, Владычице: избави нас от ухищрений духов злости, разслабляющих наши душу и тело леностию и нерадением, и возбуди нас от сна греховнаго, да благодарственно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, бывшая в старая и реальная времена, хвалим Тя, Владычице, яко живоносный источник благодати и неистощимую чудес реку, пучину бо милости и щедрот дарила еси роду христианскому явлением добросовестных икон Твоих. Этого ради и мы, припадающе к честней иконе Твоей “Державней”, со умилением вопием Ти сице: Радуйся, Церкве Небесныя и земныя украшение; радуйся, девства добросовестный покрове и огораживание. Радуйся, светлое пророческое сбытие; радуйся, всехвальных апостолов восхваление. Радуйся, добросовестная похвало иереев благоговейных; радуйся, молние, неправильных устрашающая. Радуйся, славою чудес Твоих верных смыслы озаряющая; радуйся, печаль и скорбь нашу в удовлетворенность претворяющая. Радуйся, яко молиши Отпрыска Твоего и Бога нашего всем нам спастися; радуйся, яко твориши милости всем в державный Твой покров притекающим. Радуйся, Заступнице всех сущих в скорбех и болезнех; радуйся, всем с верою Для тебя молящимся нужная дарующая. Радуйся, Мати Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 13

О всепетая Мати, Державная Владычице! Приими сейчас сие маленькое моление наше и величия ради благости Твоея и неизреченных щедрот Твоих не помяни огромного количества грехов наших, но исполни во благих прошения наша: дари нам вся надобная к жизни и благочестию, избави нас от глада, заболеваний и печали, и Царствия Небеснаго наследники всех сотвори, правильно возмутительных Богу: Аллилуиа.

Где помолиться перед иконой Державная?

Невзирая на то, что «Державная» икона Божией Матери была обретена по меркам истории Церкви относительно не так давно, в Москве есть целый ряд храмов, где верующие имеют возможность приложиться к ее перечням и помолиться перед ними.

Храм Казанской иконы Божией Матери в Коломенском. Фактически, в этом храме в реальный момент и пребывает чудотворная икона Божией Матери «Державная», явленная нашей стране и народу в марте 1917 года. Храм Казанской иконы Божией Матери был освящен в правление царя Алексея Михайловича в 1651 году. Он представляет собой семикупольный храм с колокольней шатрового типа на высочайшем подклете. Позже храм вошел в комплекс древесного королевского дворца. Храм закрывали на недолгое время в 1941-42 годах, но позже он вновь был открыт, и службы в нем уже не прекращались. Кроме чудотворной «Державной» иконы, в храме пребывает чтимый перечень Казанской иконы Божией Матери. Каждую пятницу вечерком служится акафист перед «Державной» иконой Божией Матери, а по воскресеньям – перед Ее Казанским образом. Адресок: Москва, пр-т Андропова, д. 39, стр. 9 (ст. м. «Коломенская»)

 Храм Вознесения Господня на Гороховом поле. Храм известен со времени правления царя Миши Феодоровича Романова (1596–1645), другими словами с начала 17 века. Свое заглавие храм получил оттого, что рядом с местом его расположения находилось гороховое поле, имевшее статус казенной местности. Вначале храм был древесный, но в 1790–93 годах он заполучил собственный сегодняшний вид в камне. В 1935 году храм был закрыт для богослужений. В предстоящем он употреблялся в качестве мастерских, типографии, производственных цехов. Только лишь в 1992 году храм был возвращен Российской Православной Церкви, а уже в последующем, 1993 году в нем были совершены 1-ые службы. Кроме иконы Божией Матери «Державная» в храме также пребывают крест-мощевик с частичками мощей и православных святынь, икона Божией Матери «Ненамеренная удовлетворенность» и икона святителя Николая Чудотворца. Адресок: Москва, ул. Радио, д. 2, стр. 1 (ст. м. «Курская», «Бауманская», «Красноватые ворота»).

Храм святителя Николая в Древнем Ваганькове. 1-ые сведения о храме относятся к 1531 году, когда величавый князь Василий 3-ий повелел выстроить каменный храм с приделом в честь Преподобного Сергия Радонежского. Этот храм простоял до 18 века. В 1759 году на его фундаменте был возведен сегодняшний храм в честь святителя Николая Чудотворца. Храм пережил много катастрофических событий. Так, к примеру, он был разграблен войсками Наполеона в 1812 году. Снова его грабили и разрушали в 1926 году (в 1924 он был официально закрыт). Как и почти все остальные храмы, он был возвращен Церкви в 1992 году, а в 1993 году состоялось его освящение. В реальный момент в храме хранится огромное количество святынь, в том числе частички мощей святых христианской Церкви, также икона Божией Матери «Державная». Адресок: Москва, Староваганьковский пер., д. 14 (ст. м. «Боровицкая», «Арбатская», «Александровский сад»)

Храм Троицы Живоначальной и Успения Богородицы в Троице-Лыкове. Храм Живоначальной Троицы (летний) возведен в 1694–1697 годах, а Успения Пресвятой Богородицы (зимний) – в 1851–1852 годах. Храм Живоначальной Троицы относится к основным строительным шедеврам времен правителя Петра I (1672–1725), в стиле столичного барокко. Невзирая на разрушения и вред, нанесенные в годы русской власти, сейчас оба храма восстановлены. Кроме «Державной» иконы в храмах пребывают и остальные чтимые образы Божией Матери (Иверская икона, Ченстоховская, Феодоровская и остальные). Адресок: Москва, Одинцовская ул., д. 24 (ст. м. «Щукинская», «Строгино») 

Храм великомученика Жору Победоносца (Рождества Богородицы) в Ендове. 1-ый храм предположительно был построен до 1612 года архиепископом Арсением Елассонским. Но тот храм, который стоит на этом месте сейчас, был возведен в 1653 году. В годы русской власти он был закрыт. В его помещениях вначале было расположено общежитие, позже склад и разные учреждения. Богослужения в храме были возобновлены лишь в 1993 году. Сейчас храм является официальным подворьем Спасо-Преображенского ставропигиального мужского монастыря. В храме повсевременно пребывает огромное количество святынь, в том числе частички мощей святых и икона Божией Матери «Державная». Адресок: Москва, ул. Садовническая, д. 6 (ст. м. «Новокузнецкая»)

© vedmochka.net

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *